Dag 16 – törstig

20130919-230619.jpg

Jag är törstig precis HELA tiden. Det känns som om jag inte kan få nog av vatten (vätska) i kroppen längre.
Jag har egentligen inte varit en av dom stora anhängarna av kokosvatten, har smakat det några gånger och kan inte bestämma mig för om det är gott, äckligt eller bara sliskigt. Men av någon märklig anledning är det det min kropp cravear efter när jag nu är så törstig (kan vi kallade det en biverkning?).
I Sverige hittade jag en liten tetrapack på Ica med kokosvatten med ananas och mynta. Kan inte sluta tänka på den nu, den var helt sjuk, men hittar den ingenstans i Norge ( den heter Nosso Coconut Water – snälla skrik ut om ni ser den!). Provade denna igår med ananas och acerola, nästan lika gott. Kostar dock också anskrämliga 55 NOK. Hallå?! Får en känsla av att Norge inte vill att man ska vara hälsosam här. Kokosvatten, 55 kr – fryspizza 10 kr? Way to go!
Så jakten på bouncebollar utökas med kokosvatten. Klara färdiga gå!

P.S – i dag sprang jag 5 km på 31,19 min! Hurra!

Leave a comment