Dag 5 & 6

Dag 5 fick bli min gådag, kanske lite med tanke på att vi hade en hemskt trevlig kräftskiva här i lördags, men mest för att benen behöver vila. Dock blev den gåturen lite i det raskaste laget, så det brände gott i vaderna ändå. Och när jag gick där tänkte jag, herregud, det är ju bara att springa lite, det här tar alldeles för lång tid. Så gåturen slutade med 5 km på 39 minuter. 

Dag 6, idag, efter att Ellen & Jens åkt hem (kräftskivebesök! hurra!) till Göteborg hade jag först 30 minuters core, så löpte jag. Tror styrkepasset gav lite mer energi till löpningen, jag klarade 5 km på 32.03 minuter, personbästa igen! Och jag sa bara SHIT en gång, men det blev en hög en. Hon vid sidan av sneglade misstänksamt på mig. Förstår inte folk som inte löper med hörlurar och tvingas lyssna på alla plågade människor runt omkring istället.

Prövade mig också på FLX-timmen (halvtimmen) i dag, en halvtimme med bara stretch och tänjning. Mina ben behövde det. Inte mina knän dock, dom skorrar lite extra mycket istället. Har också fått ett ömmande område på högra smalbenet, precis ovanför där foten börjar, och hoppas verkligen inte det är en påbörjande benhinneinflammation.

Tips för att stoppa/förhindra det mottages tacksamt!

Leave a comment